Bytte og retur

Vi praktiserer 14 dagers angrerett, som begynner å gjelde fra bestillingen er mottatt. Det er enkelt å foreta en kostnadsfri retur i en av butikkene våre eller sende varene til nettbutikklageret vårt ved hjelp av returseddelen. Du som kunde betaler da returfrakten og har ansvar for varen til den har kommet frem. Vi anbefaler derfor at du sender returen som sporbar pakke. Når vi har tatt imot varene dine, betaler vi tilbake pengene til kontoen din i løpet av 14 dager.

Alle returer skal leveres tilbake i sin opprinnelige stand.

Skulle du motta en skadd eller feilaktig vare, er det enkelt å levere en reklamasjon i en av butikkene våre eller via vår kundeservice.

Returadresse:

Lagerhaus Grensen
Grensen 8
0159 Oslo

Returskjema (pdf)

Spørsmål og svar

Hva er fristen for å returnere en vare?

Vi praktiserer 14 dagers angrerett, som begynner å gjelde fra bestillingen er mottatt.

Hvordan bytter eller returnerer jeg en vare?

Som kunde har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at varen er mottatt. En forutsetning er imidlertid at varen er ubrukt og uskadd. Du kan naturligvis åpne og sjekke produktet, men ved retur må varen være uskadd og ligge i originalemballasjen.

Det enkleste er å bytte eller returnere varene i butikk (fri retur) ved hjelp av ordrenummeret (seks sifre). Du kan også velge å sende bestillingen tilbake i posten ved hjelp av returseddelen, men da må du som kunde betaler returfrakten.

Hva gjør jeg med fakturaen ved en retur?

Hvis du returnerer hele ordren, vil fakturaen bli makulert etter at returen er behandlet. Dette skjer via Klarna. Returnerer du deler av ordren, vil du få en oppdatert faktura etter at vi har behandlet returen.

Jeg har foretatt en retur – når får jeg pengene mine?

Tilbakebetalingen skjer innen 14 dager fra vi har mottatt returen.

Når har jeg rett til å reklamere?

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du rett til å reklamere på en opprinnelig feil på en vare som du har kjøpt i tre år fra kjøpsdato. Elektriske produkter har 2 års garanti.

Hvordan reklamerer jeg på en vare?

For å reklamere på en vare kontakter du enten vår kundeservice på kundservice@lagerhaus.se og angir ordrenummer, reklamasjonsårsak samt legger ved bilder av den skadde varen. Eller du kan oppsøke en av butikkene våre og fremlegge kvittering/ordrenummer og den skadde varen.